Halat Çekme Kuralları

Tarihçesi

Halat Çekme Oyunu, insanoğlunun bildiği en eski oyunlardan biridir ve eski Yunanistan, Mısır ve Çin dahil olmak üzere. Eski dünyada oynandığına dair kanıtlar vardır. Halat çekme, çekilme savaşı ve römorkör savaşı olarak da bilinen günümüzde. İki takımın gücünü birbirine karşı tutan. Ve dünyanın hemen hemen her ülkesinde bir şekilde uygulanan popüler bir spor olmaya devam ediyor.

Bu ülkelerin çoğunun kendi ulusal yönetim organları vardır. Ve 50’den fazla ülkeye sahip olan Halat Çekme Uluslararası Federasyonu olarak da bilinen uluslararası bir organ vardır.

Spor hem erkekler hem de kadınlar tarafından oynanır ve tarihsel olarak 1900 ve 1920 arasında Olimpiyat Oyunlarının bir parçasıydı. Ancak geri getirme girişimlerine rağmen bu tarihten beri dahil edilmedi. İspanya’nın Bask Ülkesinde Sokatira, Japonya’nın Tsunahiki, Endonezya’nın Tarik Tambang. Ve Kore’nin Jul Parigi dahil olmak üzere dünyanın her yerinde Halat Çekme var.

Oyunun Amacı

Halat Çekme karşılaşmalarının çoğu üç formatta en iyi şekilde tamamlanır. Ve amaç, maçtaki üç çekmeden en az ikisini kazanarak rekabeti yenmek ve maçı kazanmaktır. Her çekişte amaç, muhalefeti ve muhalefetin 4 metre işaretini merkeze doğru çekerek kazanmaktır, böylece işaret orta çizgiyi geçerek galibiyetle sonuçlanır. Bir Halat Savaşı maçını bağlamak mümkün değil.

Oyuncu ve Malzemeleri

Her Halat Çekme ekibi, ipi çekmek için işbirliği yapan 8 üyeden oluşur. Oldukça basit bir spora benzemesine rağmen, bazı teknik özellikler var. Ekip üyeleri halatı etkili bir şekilde çekmek için bir ritim kullanıyor. Bu, takımın üyesi olmayan, ancak bir koç gibi etkili olan bir ‘şoför‘ yardımıyla yapılır. Ve ne zaman çekileceği ve ne zaman aralarından dinleneceği emirleri verir.

Halat en önemli ekipman parçasıdır. Ve bu yaklaşık 11 cm çapında olmalı ve düz, çırpılmış uçlarla en az 33,5 m uzunluğunda olmalıdır. Katılımcıların kullanabileceği diğer ekipman parçaları arasında uzman botlar, sırt, dirsek ve diz desteklerinin yanı sıra sırtını destekleyen kemerler bulunur.

Oyun Puanlama

Halat Çekme Amerikan Futbolu veya Futbol gibi diğer takım oyunlarında görebileceğiniz gibi bir puanlama yoktur. Bununla birlikte, takımlar genellikle üç maçın en iyisinde birbirlerine karşı çukurlaştığı için, bir puanlama şekli vardır. Çünkü maçın galibi maçı kazanmak için üç çekilişten ikisini kazanmalıdır.

Oyun Nasıl Kazanılır?

Her takımın ipin ucunda merkezden 4m işaret vardır. Muhalefeti, işareti orta çizginin üzerinden geçen merkeze doğru çekilen takım kaybeden ilan edilir. Maçlar genellikle üçün en iyisi olduğu için, kazanan ilan edilen üç çekilişten ikisini başarılı bir şekilde kazanır.

Halat Çekme Kuralları

Bir Halat Çek yarışmasında her takım sekiz kişiden oluşur.
Halat Çekme çeşitli ağırlık sınıfları vardır ve birleştirilen sekiz kişinin kütlesi, yerleştirildikleri kategoriye göre belirlenen ağırlıktan daha fazla olmamalıdır.
Kullanılan halat yaklaşık 11 cm’lik bir çevrede olmalı ve ortada bir merkez çizgisi ile birlikte merkez çizgiden 4 m yerleştirilmesi gereken iki işaret ile işaretlenmelidir.
Çekme başlangıcında, ipin orta çizgisi hemen yere işaretli çizginin üzerinde olmalıdır.
Her iki takım da ipi çeker, kazanan merkez hattında rakiplerine en yakın ip üzerindeki işareti çekmeyi başaran ekip olur.
Halat koltuk altından çekilmeli ve kimsenin dirseği diz altına inmemelidir, aksi takdirde faul çalınır.
Maçlar genellikle üç çekilişin en iyisidir, kazanan üç çekilişten ikisini kazanır.

Başa dön tuşu