Kızak (Luge) Kuralları

Tarihi ve Kuralları Nedir?

Kızak Oyunu (Luge), kızakların dik eğimlerine karşı inşa edilmiş yapay bir pistte sürülmesini içeren bir kış yarış sporudur. Katılımcı sporcular, kızakları sürerken kendilerini (sırtüstü yatarlar, ayakları aşağıya bakacak şekilde sırtüstü) uzanırlar.

Kızak Oyunu ırklarının Vikingler ile Oslofjord dağlarında birbirlerine karşı rekabet etmek için kızakları kullanarak MS 800 kadar önce yapılmış olabileceğini gösteren kanıtlar var. İlk teyit edilen ve kaydedilen uluslararası Kızak Oyunu etkinliği 1883’te gerçekleşti ve yedi ülke İsviçre’nin Davos kentinde yarıştı.

Kızak Oyunu ilk kez 1964’te Olimpiyatlara girdi ve o zamandan beri varlığını sürdürdü. Erkekler Tekler, Çiftler ve Kadınlar Tekler dahil tüm etkinliklerde Almanya Olimpiyat Kızağı’nın önde gelen ülkesidir. İtalya ve Avusturya en yakın rakipler olsa da geride kalıyorlar.

Georg Hackl, Jan Behrendt ve Stefan Krausse, Almanya’nın en iyi Kızak Oyunu sporcularından üçü, ancak bugüne kadarki spordaki en başarılı kişi, genel olarak 2 altın, 1 gümüş ve 3 bronz madalyaya sahip İtalya’nın Armin Zoggeler’i.

Amacı Nedir?

Kızak Oyunu’nin amacı, pistin sonuna mümkün olan en kısa sürede ulaşmaktır.

Kızak Oyunu bireysel yarışları ve iki kişilik takım yarışlarını içerir, sporcular kızağın hızını ve yönünü kontrol etmek için omuzlarını, karın ve uyluk kaslarını kullanmaları gerekir. Her birey veya takım bir seferde bir yarışarak bir saate karşı yarışır.

Bir seri “koşu” boyunca en hızlı toplam zamanı kaydeden atlet / takım kazanan ilan edilir.

Oyuncuları ve Malzemeleri Nedir?

Bir Kızak Oyunu yarışında yer alan ana ekipman, yarış kızağını içerir. Sporcuların da belirli giysiler giymeleri gerekir ve pist güvenli kalırken pistin mümkün olan en yüksek hızda tamamlanması için belirli teknikler başlatmaları gerekecektir.

Kızak

Sporcular ve koçluk takımları, Kızak Oyunu yarışmasını kazanma şansına sahip olmak için kızaklarını mümkün olan en iyi durumda tutmalıdır. Bu, kızağı mümkün olduğunca aerodinamik hale getirmek için düzenli değişiklikler yapmayı içerir. Kızak tasarımında aşağıdaki “kurallar” bölümünde yer alan kısıtlamalar bulunmaktadır.

Koruyucu giysi

Kızak Oyunu, birçoğu tarafından “aşırı spor” olarak kabul edilir ve sonuç olarak, katılımcıların güvenliğini korumak için kuruluşların en aza indirmek için ellerinden geleni yapmaları gereken çok çeşitli risk ve tehlikelerle birlikte gelir. Bir Kızak Oyunu yarışı için koruyucu kıyafetler gereklidir, tüm yarışmacılar pistte yarışırken başlarını güvende tutmak için kask ve vizör giyerler. Aerodinamiği geliştirmek için cildi sıkı bir lastik takım elbise giyilirken, çivili eldivenler kullanılırken sporcular kendilerini başlangıç ​​çizgisinde pistte konumlandırabilirler. Özel olarak tasarlanmış yarış botları, ayakların ve bacakların düz pozisyonda kilitlenmesine yardımcı olur.

Kabiliyet

Profesyoneller Kızak Oyunu sporcuları (Olimpiyatlar gibi) en üst seviyede rekabet edebilmek için gerekli beceri ve tekniklere hakim olmak için genellikle on yıldan fazla bir süredir antrenman yaparlar. Kızaklarını yüksek hızda yönlendirmek için vücutları iyi formda olmalı, kızakların yoldayken pozisyonunu kontrol etmek için çok önemli olan omuzlar, karın, buzağılar ve dörtlü.

Nasıl Puanlanır?

Kızak Oyununda puanlama, bir sporcunun veya takımın önceden belirlenmiş bir “koşu” sayısını tamamlaması için geçen toplam süreyi sayarak hesaplanır (“koşu”, parkurun baştan sona tamamlanması anlamına gelir). Tüm yarışlar saniyenin binde biri kadar zamanlıdır. Bu, Kızak Oyununu gezegendeki en doğru zamanlanmış sporlardan bazıları haline getiriyor.

Kazanan

Kızak Oyununda genel kazanan bir seri koşuda belirlenir. İzin verilen koşu sayısı, olayın niteliğine göre değişir. Her sporcu / takım koşularını bir araya getirir ve toplam süre hesaplanır. En hızlı zamanı olan kişi / kişiler kazanan (lar) olarak ilan edilir.

Kızak (Luge) Kuralları

Kızak Oyunu kuralları düzenlenen olayın türüne göre değişir.

  • Tekli turnuvalarda, yarışan tüm sporcuların pistte dört ayrı koşu yapmalarına izin verilir. Çift turnuvalarda, iki kişilik takımlar Kızak Oyunu pistinde iki kez koşar.
  • Her koşunun başında, Kızak Oyunu kızakları tartılır ve yetkililer tarafından incelenir. Bu, kızağın kurallara ve düzenlemelere uygun olup olmadığını belirlemek içindir. Kızak bu gereklilikleri karşılayamazsa, binen sporcular diskalifiye edilecektir. Sporcuların kendileri de tartılır ve belirli durumlarda balast olarak ağırlık ekleyebilir.
  • Hem single hem de double etkinliklerinde yarışmacılar dört başlangıç ​​grubuna ayrılır. Yürütme sırası, bitiş sürelerine bağlı olarak değişir.
  • Takımlar veya sporcular tarafından hiçbir değişiklik yapılmamasını sağlamak için dört koşu da tamamlandıktan sonra “kızak kontrolü” olarak bilinen son bir kontrol yapılır. Bu kontrolleri geçemeyen kızaklar sporcuların diskalifiye olduğunu görecektir.

Başa dön tuşu