Paten Derbi (Roller Derbi) Kuralları

Kuralları ve Tarihi

Roller Derby, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve dünyanın çeşitli ülkelerinde oynanan popüler bir takım sporudur. Hem yarışmacılar hem de seyirciler için aksiyon dolu ve heyecan verici bir tam temas sporudur. Sporun bir takım yönetim organları var, ancak en büyüğü 400’den fazla ligden sonra bakacak ve çoğunlukla kadın takımlar tarafından oynanan bir oyun olduğu gerçeğini yansıtan Kadınlar Flat Track Derby Derneği .

Ancak, oyunu daha fazla adam alıyor ve bir başka yönetim organı olan Mens Roller Derby Derneği , oyunun bu tarafına bakmak için kuruldu. Birçok farklı ülkenin kendi ulusal yönetim organları da vardır.

Oyunun Amacı Nedir?

Roller Derby’nin amacı basit. Her takım muhalefetten daha fazla puan kazanmaya çalışıyor. Bir takımdan, jammer olarak bilinen hücum oyuncusu rakip takımın bir üyesini geçtiğinde puan verilir. Tam temaslı bir spor olarak, rakip takımın engelleyiciler olarak bilinen savunma oyuncuları, jammerın onları geçmesini durdurmak için fiziksel güç kullanabilir ve kendi jammerlerinin yolunu temizlemeye yardımcı olabilir.

Oyuncuları ve Malzemeleri

Her bir rollerball takımı en fazla 14 üyeden oluşur, ancak bir seferde beş oyuncu, dördü blokör olarak bilinir ve biri jammerdır. Her takımdaki tek jammer, skor yapmasına izin verilen tek üyedir ve kasklarında giydikleri yıldız tarafından belirtilirler. Dört blokerden biri Pivot olarak bilinir. Pivot bir kaptan ya da paket lideri gibi davranır ve savunma oyunlarını yapar.

Tüm oyuncular inline paten yerine dört paten pateninde kaymaktadır. Bunun nedeni, dört tekerlekli patenlerin daha küçük bir dingil mesafesine sahip olmalarıdır, bu da patencilerin birbirlerinin patenlerini açma şansının daha az olduğu anlamına gelir. Ayrıca genellikle daha kararlı ve kontrolü daha kolaydır, bu da sporun savaşçı doğasını göz önünde bulundurarak oyuncular için işleri kolaylaştırır.

Oyuncuların giymesi gereken diğer ekipmanlar arasında ağız koruyucuları, diz ve dirsek pedleri, bilek koruyucuları ve kask bulunur. Kadınlar için koruyucu spor sütyen ve erkekler için kasık koruması gibi cinsiyete özgü koruyucu giysiler de giyilebilir.

Oyun Nasıl Puanlanır?

Roller Derby’de puanlama yalnızca sıkışma olarak bilinen zaman aralıklarında gerçekleşebilir. Bunlar her yarıda meydana gelir ve kurşun sıkıcı bunları daha önce çağırabilse de, iki dakika kadar sürer.

Bir takımın sıkışması rakip takımın üyelerini geçtiğinde sıkışma sırasında puan kazanılır. Bunu denemek ve önlemek için, karşı ekip, bunun olmasını önlemek için engelleme ve vücut teması gibi bir dizi taktik kullanacaktır. Jammer, atladıkları karşı takımın her üyesi için bir puan alır.

Roller Derby Bout Wellington’s Richter City All Stars vs. Sydney’s Assassins at the TSB Bank Arena on March 19, 2011. My first roller derby bout.

Oyunu Kazanmak

Maçın sonunda en fazla puanı alan takım kazanan sayılır. Roller Derby maçlarının berabere bitmesine izin verilmediğinden, kazananı belirlemek için fazla mesai sıkışması meydana gelir. Fazla mesai reçelinde kurşun bozucu yoktur ve reçel sonunda en fazla puanı alan takım kazanan ilan edilir. Maç hala bağlıysa, kazanan bulunana kadar art arda sıkışmalar meydana gelir.

Paten Derbi (Roller Derbi) Kuralları

  • Roller derbi takımları 14 oyuncudan oluşabilir, ancak aynı anda sadece 5 oyuncu yolda olabilir. Bunlar aşağıdakilerden oluşacaktır:
    • 1 Jammer: Jammer, takımın puan toplayabilen tek üyesidir
    • 4 bloker: Bunlar, muhalefet sıkışmasının onları alıştırmasını engellemek ve böylece puanlama yapmak olan savunma pozisyonlarıdır. Blokerlerden biri pivot olarak bilinir ve gerçekte takım kaptanı, atışları çağırırlar.
  • Roller Derby maçları, her biri 30 dakika süren iki periyotta oynanır.
  • Roller Derby oval olan bir yolda çalınır. Bir Roller Derby maçının başlangıcında, her rakip takımın engelleyicileri pist etrafında tek bir paket olarak paten yapar. Paket başlangıç ​​çizgisini geçtiğinde ve pistin son üyesi 30 metre ilerlediğinde, bir düdük çalınır ve iki jammer (her takımdan bir tane) paten yapmaya başlar.
  • Her bir jammer daha sonra olabildiğince hızlı paten yapmalı ve daha sonra paketin içinden geçmelidir. Bu yapıldıktan sonra, jammerler skorlanacak pozisyondadır.
  • Daha sonra her bir bozucu Roller Derby pistinde yarışarak ve karşı takımın üyelerini sollayarak (alıştırma yaparak) gol atabilir. Karıştırıcının geçtiği muhalefet ekibinin her üyesi için bir puan alırlar.
  • Engelleyiciler, muhalefet sıkışmasının onları geçmesini ve puanlamasını önlemek için fiziksel güç kullanabilir.
  • Her sıkışma iki dakika kadar sürer.
  • Cezalar çeşitli nedenlerle verilebilir. Bunlar şunları içerebilir:
    • açma
    • omuzun üstünde tıkanma
    • sınır dışı olduğunda bir oyuncuyu engelleme
    • kol dirseğin altındayken tıkanma
    • arkadan şarj
  • Maçın sonunda, en yüksek puana sahip takım kazanan ilan edilir.
  • Maç berabere kalırsa, fazla mesai sıkışması meydana gelir ve bir takım sıkışmanın sonunda daha fazla sayıda puan alana ve kazanan ilan edilene kadar sıkışmalar devam eder.

Başa dön tuşu