Raketbol (Racquetball) Kuralları

Kuralları ve Tarihi

Racquetball, 1950 yılında Joe Sobek tarafından icat edildi. Amerikalı profesyonel tenis ve squash oyuncusu Sobek, hızlı ve öğrenmesi kolay squash, hentbol ve raketbol unsurlarını birleştiren yeni bir oyun icat etmek istedi.

Başlangıçta raket raketleri olarak adlandırılan oyunun kuralları 1952’de kodlandı ve Amerika’nın 40.000 YMCA ve JCC (Yahudi Topluluğu Merkezi) hentbol sahalarını kullanarak spor hızlı bir büyüme gösterdi. 1969 yılında Uluslararası Raketbol Birliği (talihsiz kısaltma!) Kuruldu ve ABD Olimpiyat Komitesi tarafından tanındı. Şu anda yaklaşık altı milyon raketbol oyuncusunun yanı sıra, daha az dinamik bir İngiliz icat edilmiş spor çeşidi olan (kafa karıştırıcı) raket topu oynayan çok daha fazlası var.

Oyunun Amacı Nedir?

Raketbolun amacı, ralli kazanarak puan kazanmak, topun ön duvara çarpması ve birden fazla sıçrama olmadan geri dönmesi gereken oyuncular arasındaki oyun alışverişi. Maçlar iki oyunun en iyisi olarak oynanır, eğer iki oyundan sonra skorlar eşitse üçüncü, daha kısa bir tie-break oyunu.

Oyuncuları ve Malzemeleri

Bu tür diğer sporlarda olduğu gibi, raketbol tekler (bire karşı), çiftler (ikiye karşı iki) ya da bire karşı yarışan ikincisi olarak oynanabilir, ikincisi gayri resmi oyunlar içindir. Kurallar temel olarak hizmet olan ana fark ile aynıdır ve bu yüzden burada sadece single oyununa bakacağız.

Tabii ki mahkemeye de ihtiyaç duyulmasına rağmen, gerçekten gerekli olan tek ekipman top ve raketlerdir. Mahkeme, tamamen kapalı ve dikdörtgen bir squash kortuna benzer. Servis ve alım bölgelerini sınırlamak için kırmızı çizgilerle hem 20ft yüksek hem de geniş ve 40ft uzunluğundadır.

Top sert, kabarık, kauçuk ve 57 mm (2,25 inç) çapında, bir düzenleme squash topundan önemli ölçüde daha büyüktür. Raketler 22 inçten daha uzun değildir ve diğer tek ekipman, yarışmalarda zorunlu olan ve daha az resmi olarak oynarken, görüşünüze değer verirseniz tavsiye edilen göz koruyuculardır!

Oyun Nasıl Puanlanır?

Puanlar sadece kendi servisinizde, squash, voleybol ve diğer sporlarda olduğu gibi puanlanır. Rakiplere karşı bir puanı “kazanırsanız” servis kazanırsınız ama gerçek puan kazanmazsınız. Eğer ve ne zaman olursa puan kaybedersiniz:

  • Dönüşünüz oynamadan önce top yere birden fazla vurur.
  • Top atışınızı yaparken zıplamadan ön duvara atlar veya vurmaz.
  • Top, izleme galerisine, duvar açıklığına veya atışınızdan saha dışına gider.
  • Top diğer oyuncuya vurur, ancak açıkça ön duvara çarpmayacaktı.
  • Top size vurur (yani ilk vuruş yapan oyuncu).
  • Nokta sırasında raket elini değiştirirsiniz.
  • Vücudunuzun veya giysilerinizin herhangi bir kısmı ile topa dokunursunuz.
  • Raketi raketle (çift vuruş) taşır ya da fırlatırsınız.
  • Servis oyuncusu iki (veya bir, bazen en üst seviyede kullanılan bir servis kuralı altında) yasadışı servis yapar.

Oyunu Kazanmak
Oyunu kazanmak için oyuncu (veya iki katına çıkan takım) iki oyun kazanmalıdır. Oyunlar 15 puana ulaşarak veya gerekirse üçüncü oyunda 11 puana ulaşarak kazanılır. İki net puan kazanmak gerekmez.

Raketbol (Racquetball) Kuralları

  • İlk servis atacak olan oyuncu ilk oyunda kuralar tarafından belirlenir, ikinci oyuna dönüşümlü olarak gelir ve karar vericinin en fazla kümülatif puanına sahip kişiye (gerekirse) gider.
  • Servis yapmak için, top ön duvara çarpmadan önce zıplar ve ardından tekrar bir yere çarpmadan önce bir yan duvara çarpabilir. Top arka duvara tam olarak vuramaz ve tavana dokunmamalıdır. Top önce ön duvara vurmalıdır, aksi takdirde puan (yani her iki servis de) otomatik olarak kaybolur ve diğer oyuncu servis atar.
  • Top oyuna girdiğinde, yani alıcı çizgiyi geçtikten veya kısa çizginin ötesine sıçradığında, alıcı ön duvara çarpmalıdır.
  • Servisten başka, top zıplamadan ön duvara çarptığı sürece herhangi bir duvar ve tavan kombinasyonuna çarpabilir.
  • Bir “engel”, bir oyuncunun topun veya rakiplerinin görüşüne engel olmasından kaynaklanan bir engeldir. Bu normalde bir izin olarak adlandırılır ve puan tekrarlanır, ancak bir oyuncunun bir puan kazanma şansından mahrum bırakıldığı bir ceza engel durumunda, puanı alır (veya geri kazanma servisini).

Başa dön tuşu