SlamBall Kuralları

Kuralları ve Tarihçesi

SlamBall Nedir? diye sordugumuzda; SlamBall basketbol oyununa çok yakın ve dünyanın en heyecan verici ve dinamik sporlarından biri. SlamBall, video oyunlarında yapılabilecekleri yansıtan gerçek hayattaki bir oyun yaratmak isteyen bir basketbol ve oyun hayranı olan Mason Gordon tarafından icat edildi ve en iyi basketbol ve akrobasi karışımı olarak tanımlandı ve tam temas sporu olarak oynadı.

Her ağın önünde dört trambolin bulunan bir sahada oynayan Gordon, oyunun Smallville ve Coach Carter TV yapımcısı Mike Tollin tarafından yaratılmasına yardımcı oldu. İlk mahkemelerini çeşitli sokak basketbolcularını yeni konseptlerini denemeye ikna etmeye çalıştıkları bir LA deposunda oluşturdular.

İki takım oluşturuldu ve oyun basketbol ve sokak basketbol topluluklarında yavaş yavaş çekildi ve sonuç olarak SlamBall 2002’de ABD ulusal ağı Spike’da televizyon çıkışını yaptı. popülaritesi artıyor.

Amacı Nedir?

SlamBall’un amacı, bir takımın rakiplerinden daha fazla puan kazanması ve aynı zamanda muhalefetin puan kazanmasını engellemektir. Akrobatik bir elemente sahip böyle dinamik ve atletik bir spor olduğu için, takımlar da göz kamaştırıcı bir dizi hile ve taktik gerçekleştirerek gayri resmi olarak en muhteşem slam dunklerini kazanmak için yarışıyor.

Çılgın bir hızda oynanan tam bir temas oyunu olarak, takımların ve bireysel oyuncuların başarılı olması için, oyuncular son derece fiziksel olarak zinde, mükemmel takım çalışması ve iletişim becerileri sergiliyorlar.

Oyuncuları ve Malzemeleri

SlamBall’da her takımda dört oyuncu ve üç resmi pozisyon var:

  • Stopper : Bu takımdaki savunma oyuncusu ve esas olarak muhalefetin gol atmasını engellemek için orada. Stopper, oyunun hızlı doğası nedeniyle nadiren hücumda görünecek, saldıran bir takım kendi ağlarını sadece bir iki saniye içinde savunmam gerek.
  • Handler : Bir Handler etkili bir şekilde orta saha oyuncusu ve takımın ana topu işleyicisidir, topu savunmadan saldırıya taşır ve hücum fırsatlarını organize eder. İşleyiciler de savunmada yardımcı olacak.
  • Topçu : Topçu, takımın dışına ve dışına saldıran oyuncudur ve savunma puanlarıyla değil, sadece puanlama sepetleriyle görevlendirilir.

Takımlar oyuncularını bir topçu, iki işleyici ve bir tıpa ya da iki tıpa, bir işleyici ve bir topçu gibi bu pozisyonların herhangi bir birleşiminde kullanabilirler.

Ekipman açısından, basketbol oyuncuları dışında özel bir ekipman gerekmez, ancak lig oyuncularının takımlarının üniforma ve uygun ayakkabılarını giymeleri gerekir ve birçoğunun diz ve dirsek pedleri ile özel olarak tasarlanmış bir kask giymeyi seçmesi gerekir. SlamBall’da gerekli olan trambolinler nedeniyle özel bir mahkeme gerekmektedir.

Bu, her iki uçta zemine yerleştirilmiş dört trambolin bulunan yaylı bir tabandan oluşur. Mahkemenin büyüklüğünün bir düzenleme basketbol sahası ile aynı boyutta olması ve bir buz hokeyi pisti gibi Pleksiglas duvarlarla çevrelenmesi gerekmektedir.

Sayı Nasıl Alınır?

SlamBall’daki sayı, topu rakip takımın ağına sokarak yapılır. Farklı çekim türleri farklı puanlanır, daha zor ve daha muhteşem puanlar için daha fazla puan verilir.

  • İki puan : Top, rakip oyuncuya dokunmadan çemberin içinden atılır
  • Üç puan : Slam dunks ve üç nokta yayının dışındaki tüm şortlar.

Oyun Nasıl Kazanılır?

Oyunun galibi maçın sonunda en çok sayı atan takım. Her iki takım da oyunu aynı sayıda bitirirse, o zaman bir dizi yüz off oynanır ve takım kazananlarda bu sayıdaki en fazla puanı alır. Karşılıklı atışlar etkili bir şekilde birer birer ve bir oyuncu sepeti savunur ve bir puan kazanmaya çalışır. Her ön yüzde bir saldırıya izin verilir.

SlamBall Kuralları

SlamBall, her ekibin ağının önünde dört trambolin bulunan özel olarak tasarlanmış bir sahada oynanır.
Oyunlar, her biri on dakikalık devre arası ile altı dakika süren dört çeyrekte oynanır.
Her oyunun başlangıcı topun havaya sıçradığı bir sıçrama ile işaretlenir.
Her takım, topu aynı anda kendi takımlarını koruyarak, rakip takımın ağına topu yerleştirerek olabildiğince fazla puan almayı hedefler.
Çemberin içinden başarılı bir atış için iki puan, bir slam dunk için üç puan veya üç nokta yayının dışında bir atış için puanlanır.
SlamBall’da on beş saniyelik bir şut saati kullanılır.
Oyunun sonunda, en çok puana sahip takım kazanan ilan edilir.
Eğer maç berabere biterse, bir seri yüz off oynanır ve bunlardan en fazla puanı alan takım kazanan ilan edilir.
Oyun, iki hakem ve skor, faul ve şut saatini takip etmek için orada bulunan bir dizi masa görevlisi tarafından denetlenir.

Başa dön tuşu