Greko Romen Güreş Kuralları

Tarihçesi

Greko-Romen Güreş, dairesel bir paspas üzerinde gerçekleştirilen bir dövüş sporudur. Katılımcıların, savaşı kazanmak için rakiplerini sabitlemek ve / veya puan almak için çeşitli farklı hareketler yapmak için üst vücutlarını kullanmaları gerekir.

Birçoğu Greko-Romen Güreşinin gezegendeki en eski spor olduğuna inanıyor ve antik mağara çizimleri, yarışmaların MÖ 3000 yıllarında yapılmış olabileceğini öne sürüyor. Modern Olimpiyatlar ilk kez 1896’da başlatıldığında, Greko-Romen Güreşi bir özellikti ve spor o zamandan beri oyunlarda çeşitli formatlarda görünmeye devam etti (1900’deki bir aradan hariç).

Sovyetler Birliği, Greko-Romen Olimpiyat güreşinde genel madalya tablosunun başında yer alırken, Finlandiya, İsveç ve Macaristan da büyük miktarda başarı elde etti. Küba, en son Yaz Olimpiyatları’nda iki altın ve bir gümüş alarak iyi bir performans sergilerken, Rusya, Ermenistan ve Sırbistan da 2016 turnuvasında çeşitli madalyalar topladı.

Rusya’dan Aleksandr Karelin, birçok kişi tarafından tüm zamanların en büyük Greko-Romen güreşçisi olarak kabul ediliyor ve 1988, 1992 ve 1996’da altın madalya ve 2000’de bir gümüş madalya kazandı.

Oyunun Amacı

Greko-Romen Güreşinin amacı, çeşitli üst vücut tekniklerini kullanarak rakibi üç turda (tümü iki dakika uzunluğunda) yenmektir. Aşağıdaki “Kazanma” bölümünde daha ayrıntılı olarak incelenen bir maçı kazanmanın birçok yolu vardır.

Oyuncular ve Ekipman

Greko-Romen Güreşi, Olimpiyatlarda sadece erkekler tarafından tartışılır ve çeşitli farklı ağırlık seviyelerinde gerçekleştirilir. Tipik bir dövüş ekipmanı aşağıdakileri içerir.

Atlet
Bir Singlet, bir Greko-Romen Güreşçi üniformasını tanımlamak için kullanılan terimdir. Bu giysiler, esnekliğe yardımcı olmak için hafif ve sıkıdır ve genellikle Lycra gibi malzemelerle üretilir.

Güreş Ayakkabısı
Greko-Romen Güreşinin bir mat üzerinde nasıl tartışıldığı göz önüne alındığında, sporcular, süngerimsi bir yüzeyde rakiplerine karşı pozisyon almak için itip kakarken iyi kavrama, esneklik ve denge sunan özel ayakkabılar giymelidir.

Kan Bezi
Sporcuların bir Greko-Romen Güreşi yarışması sırasında dövüşteyken kanamaları nadir değildir. Eğer bu olursa, bir dövüşçü kan akışını durdurmak için “Kan Bezini” (atletlerinin içine soktukları) çıkarabilir.

Kask
Greko-Romen Güreşinde kask isteğe bağlıdır. Bazı sporcular fiziksel durumları nedeniyle onlara ihtiyaç duyabilirken, diğerleri kişisel tercihleri ​​nedeniyle onları giymemeyi seçebilir.

Dövüş Matı
Tüm Greko-Romen Güreş yarışmaları dairesel bir dövüş matı üzerinde gerçekleşir. Bunlar kalın kauçuk malzemeden yapılmıştır ve “Sınır Dışı” alanını ve ayrıca “Pasiflik” alanını gösteren bölgelerle işaretlenmiştir. Bir güreşçi Pasiflik alanında çok fazla zaman geçirirse, savunmada olduklarını ve rakibine karşı mücadele etmediklerini gösterir.

Puanlama

Greko-Romen Güreş, farklı hareketlere atfedilen farklı puan değerlerine sahip çok özel bir puanlama kriterini içerir.

Kaldırma (2-5 puan)

Bir güreşçinin rakibini ayakta pozisyondan yere çekmesidir. Yayından kaldırma işlemleri, teknik özelliklerine, temizliğine ve kontrolüne bağlı olarak 2 ila 5 puan arasında puan alabilir. Örneğin, bir güreşçi, rakibini etkili bir şekilde, bacaklarını doğrudan başının üzerine gönderecek şekilde paspasın üzerinden kaldırabilirse, genellikle 5 puan alır. Daha az kontrolle (yandan veya mideden) daha fırsatçı bir alt etme 2 puan kazandırır.

Ters (1 puan)

Bir güreşçi minderin üzerinde savunma pozisyonundaysa ve bunun üstesinden gelip bir hücum avantajı elde edebilirse, ona bir “ters çevirme” puanı verilir.

Pozlama (2-3 puan)

Maruz kalma” için 2 ila 3 puan da verilebilir. Bu, bir güreşçi rakibinin sırtını birkaç saniyeliğine matta bıraktığı zamandır. Yine teknik ve uygulama, atılan puanların tam sayısı açısından dikkate alınacaktır.

Penaltı (1-2 puan)

Bir güreşçi, kanama nedeniyle zorlanmayan bir mola alırsa, rakibine bir Ceza puanı verilir. Bu tür puanlar, bir güreşçinin vuruş yapmak veya belden kapmak gibi yasadışı hareketler kullanmak gibi herhangi bir şekilde kuralları ihlal etmesi durumunda da rakiplere verilebilir. Zaman zaman, hakem bir güreşçiyi uyarır veya tekrarlayan ihlaller için onu tamamen diskalifiye eder.

Sınır Dışı (1 puan)

Bir güreşçi belirlenen uçuş alanının bir ayağını dışarı çıkarsa, rakibi “Sınır Dışı” puanı alır.

Kazanan

Diğer birçok dövüş sporunda olduğu gibi, Greko-Romen Güreşinde de dövüşü kazanmanın sayısız yolu vardır. Bunlar arasında raptiye / düşüş, teknik hata / düşüş, hakemin kararı, temerrüt veya diskalifiye bulunmaktadır.

Pin / Fall tarafından

Çoğu güreşçi, pin / düşüş ile bir maç kazanmaya çalışır. Bu, rakibin omuzlarını sıkıca tutup 1-2 saniyelik bir süre boyunca minderin üzerine kilitleyerek elde edilir. Hakem ve hakemler, bir hata / düşmenin geçerli olup olmadığını belirleyecektir. Düşme olursa maç biter ve başarılı pinfall’ı gerçekleştiren güreşçi savaşı kazanır.

Teknik Pin / Güz

Eğer bir güreşçi, herhangi bir hareket molasında sekiz sayı öndeyse, galibi “Teknik Pin / Güz” ile taçlandırılacaktır.

Hakemlerin Kararı ile

Her iki güreşçi de üç raunt sırasında pin / düşüş yoluyla bir yarışma kazanmayı başaramazsa, jüri en çok puanı kimin aldığını görmek için puan kartlarını kontrol edecek. En yüksek puan alan kişiye galibiyet verilecektir. Skor kartları berabere kalırsa, daha az ceza alan ve daha fazla sayıda yüksek skorlu hamle gerçekleştiren güreşçi galip taçlandırılacaktır.

Varsayılan olarak

Bazen bir güreşçi, sakatlık nedeniyle performans gösteremeyebilir ve bu durumda rakibine varsayılan olarak galibiyet verilir.

Diskalifiye ile

Bir güreşçi kuralları tekrar tekrar ihlal etmeye devam ederse, hakem onları diskalifiye edebilir ve bu da rakibinin maçı kazanmasıyla sonuçlanır.

Greko Romen Güreş Kuralları

Greko-Romen Güreşi, onu diğer güreş türlerinden ayıran belirli bir kurallar dizisine sahiptir.

  • Bel bölgesi altında tutmak yasaktır. Bu, rakibin dizlerini, uyluklarını veya bacaklarını tutmayı içerir.
  • Bacak gezileri, tekmeler ve diz vuruşları da yasaktır.
  • Her dövüş turu üç bölüme ayrılmıştır: tarafsız konum savaşı (ayakları üzerinde) için bir 60 saniyelik bölüm ve (paspas üzerinde) iki 30 saniyelik bölüm.
  • 60 saniyelik tarafsız konum segmentinde en çok puanı alan güreşçi, yer savaşı dönemi için en iyi avantaja sahip olacak. Üstteki güreşçi puan alamazsa, alttaki rakibine iyi savunma için bir puan verilir. Güreşçiler daha sonra her iki sporcuya da üstte puan kazanma şansı vermek için pozisyon değiştirir.
  • İlk tarafsız konum segmentinde hiçbir güreşçi puan alamazsa, hakemler zemin savaşı dizisini kimin üstte başlatacağını belirlemek için yazı tura atarlar.
  • Amaç, her bölümde olabildiğince çok puan biriktirmektir, çünkü bu, güreşçiye düşme elde edilemiyorsa puanlarda zafer kazanma şansı verir.

Faydaları

(Joe Russell, baş antrenör, George Mason Üniversitesi’nden)

1. Dövüşmeyi öğrenmek : Dövüşmeyi nasıl yapacağınızı bilmek çok önemlidir ve Greko-Romen Güreşi bunu öğrenmek için mükemmel bir yol olabilir.

2. Bağlantıları kontrol etme: Greko-Romen size hem rahat olacağınızı hem de üst vücut bağlantılarını nasıl kontrol edeceğinizi, ayrıca kancaların 2’ye 1, aşırı kancaları ve baş kilitlerini nasıl alacağınızı ve kontrol edeceğinizi öğretir.

3. Mükemmel bir çapraz antrenman biçimi: Greko-Romen antrenman gününe sahip olmak, tipik güreş antrenman rutininden güzel bir mola. Russell, “Erkeklerin Greko-Romen güreş korkusunun üstesinden gelmesini izlemekten zevk alıyorum” diyor.

4. Bir güreşçinin kariyerini uzatır : Seçkin bir Greko-Romen güreşçisi olarak, sporda daha uzun bir kariyere sahip olabilirsiniz. Kolejden sonra güreş, folk tarzında sınırlıdır. Greko-Romen becerilerinizi yıllarca rekabet etmek için kullanabilirsiniz.

5. Uluslararası fırsat: Greko-Romen güreşi dünya çapında popülerken folk tarzı değildir. Greko-Romen güreşini rekabet edebilir, eğitebilir, öğretebilir ve tartışarak, farklı ülkelerden güreşçilerle daha iyi iletişim kurabilir ve onları takdir edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu