Tenis Kuralları

Tarihçesi

Tenis, 19. yüzyılda İngiltere’de ortaya çıkan ve şu anda dünyanın birçok ülkesinde oynanan bir spordur. ‘Majör’ olarak bilinen ve Wimbledon, ABD Açık, Fransız Açık ve Avustralya turnuvasını içeren dört büyük turnuva var.

Amacı Nedir?

Tenis oyunu dikdörtgen bir sahada oynadı ve merkezde ağ vardı. Amaç, topu, saha kenarlarından topu yere vurmak ve rakibinizin topu geri alamamasına neden olacak şekilde topa vurmaktır. Rakibiniz topu mahkemeye geri döndüremediğinde bir puan kazanırsınız.

Oyuncuları ve Malzemeleri

Bir tenis maçı, her iki taraftaki bir oyuncu – tekli maç – veya her iki taraftaki iki oyuncu tarafından – iki katına çıkar. Dikdörtgen şekilli kortta bir taban hattı (arkada), servis alanları (başarılı bir servisin girmesi gereken ağın hemen üzerinde iki boşluk) ve her iki tarafta iki tramvay hattı vardır. Tek maç, iç yan tramvay hattını kullandığınız anlamına gelir ve çift maç, dış tramvay hattını kullandığınız anlamına gelir.

Çim, kil, sert yüzey ve halı dahil olmak üzere dört ana yüzeyde bir saha oynanabilir. Her turnuva bir yüzey türü seçer ve baştan sona yapışır. Ekipman açısından gerekli olan her şey telli bir raket ve bir tenis topudur.

Oyun Nasıl Puanlanır?

Tenis Sahası Ölçüleri

Tenis oyunu kazanmak için dört puan almanız gerekir. Puanlar 15 (1 puan), 30 (iki puan), 40 (üç puan) olarak bilinir ve dördüncüsü kazanma noktasına ve oyunun bitmesine neden olur. Eğer skorlar 40-40’a çıkarsa, bu ikili olarak bilinirdi. Bir oyun ikiliye ulaştığında, oyuncu daha sonra iki net puan kazanmalıdır.

Oyun Nasıl Kazanılır?

Oyunu kazanmak için belirli sayıda set kazanmanız gerekir (kadın maçları için en iyi üç ve erkek maçları için en iyi 5 set). Bir seti kazanmak, 6 oyuna ulaşan ilk oyuncu olmakla birlikte, en az 2 oyunla net olması gerekir. Rakibiniz 5 oyun kazanırsa, seti 7-5 kazanmalısınız. Set 6-6’ya giderse, bir beraberlik molası verilir ve sadece 7 puana ulaşan ilk oyuncu olur.

Tenis Kuralları

Oyun, hangi oyuncunun önce servis etmesi gerektiğini ve hangi taraftan servis etmek istediklerini belirlemek için bozuk para ile başlar.
Sunucunun daha sonra her bir noktayı taban satırındaki alternatif taraflardan sunması gerekir. Sunucunun ayakları servis atmadan önce mahkemedeki mevcut durumun önünde hareket etmemelidir.
Sunucu ilk hizmetini alamazsa, ikinci bir hizmetten yararlanabilir. Tekrar ikinci servisini alamazlarsa, çift hata çağrılacak ve puan kaybedilecektir.
Eğer sunucu fileyi tutuyorsa ancak top yine servis alanına giriyorsa, o zaman izin verilir ve cezası olmadan tekrar servis alabilirler. Top ağa vurursa ve servis alanına giremezse, dışarı çağrılır ve bu servisi kaybederler.
Alıcı, servisi aldıktan sonra istediği yerde durabilir. Eğer servis sekmesi olmadan topa vurulursa, sunucu puanı alır.
Bir servis yapıldıktan sonra oyuncular arasındaki atış sayısı sınırsız olabilir. Puan, topa vurularak kazanılır, böylece rakip skor alanlarına geri dönmez.
Puanlar 15, 30 ve 40 puanları ile verilir. 15 1 puan, 30 = 2 ve 40 = 3’ü temsil eder.
bir oyunu kazanmak için 4 puan gerekir. Bir oyun 40-40’a düşerse, ikili olarak bilinir. Deuce’dan bir oyuncunun oyunu kazanmak için arka arkaya 2 puan kazanması gerekir. Deuce’dan bir puan kazandıktan sonra oyuncu avantajlı. Eğer oyuncu bir sonraki puanı kazanırsa oyunu kazanırlar, kaybederlerse geri döner.
Seti kazanmak için bir oyuncunun 2 veya daha fazla 6 oyun kazanması gerekir. Açılış setleri, oyuncuların ilk 7 puana oynadığı 6-6 bitirirse bir beraberlik molasına gidecektir. Son sette beraberlik molası olmaz ve oyuncuların limitsiz iki oyunla kazanmasını gerektirir.
Bir oyuncu fileye dokunursa, rakibini oyalarsa veya yine de engel olursa, otomatik olarak puanı kaybederler.
Top, hattın dışında, çağrılmak üzere hattın herhangi bir yerine vurabilir ve top dışarı çıkar.
Tenis maçındaki toplar her 6 maçta yeni toplar için değiştirilir
Bir oyuncu, topu sahadaki doğru alanlara geri döndürmezse, ağa vurur ve rakibin alanına girmez veya yarıya iki kez sıçramadan topu geri döndürmezse bir puan kaybeder.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu